ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

تب کریمه کنگو در مشهد گزارش نشده است | ثبت ۱۱ مورد ابتلا در تربت جام

  • کد خبر: ۳۴۴۹۷
  • ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
تب کریمه کنگو در مشهد گزارش نشده است |  ثبت ۱۱ مورد ابتلا در تربت جام
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تب کریمه کنگو در مشهد گزارش نشده است.

جانقربان- دکتر حمیدرضا رحیمی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، افزود: انتقال این بیماری از طریق ذبح دام غیرمجاز انجام می‌شود که باتوجه‌به اقدامات دام‌پزشکی در مشهد این بیماری ویروسی در منطقه وجود ندارد.


وی اظهار کرد: تعداد افراد مبتلا به تب کریمه کنگو در تربت‌جام همچنان همان ۱۱ نفر است که باتوجه‌به ورود دام غیرمجاز از مرزهای مشترک این شهر، بیماری منتقل شده است.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این بیماری از طریق کنه منتقل می‌شود و باتوجه‌به اینکه دام‌های غیرمجاز به‌صورت زیرزمینی و غیرقانونی ذبح می‌شوند، بیماری منتقل می‌شود.


رحیمی افزود: تمام ذبح‌ها باید در کشتارگاه‌های رسمی انجام شود و مدت ۲۴ ساعت در سردخانه نگهداری شود تا برای مصرف‌کننده مشکلی ایجاد نکند.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با بیماری تب کریمه کنگو


وی اظهار کرد:بايد توجه كرد كه امعا و احشائ دام (شكمبه، روده و معده، كبد) و مغز بعلت تاخیر در ايجاد جمود نعشي بايد طبق ضوابط بهداشتي (نگهداری بیشتر از ۲۴ ساعت در سردخانه) مصرف شود.

 

رحیمی گفت: به شهروندان عزیز توصیه می‌شود گوشت را از مکان‌هایی که تأییدشده دام‌پزشکی هستند تهیه و از هرگونه ذبح غیرمجاز و مصرف دل و جگر تازه گوسفند که زمان لازم را در سردخانه نگذرانده است، خودداری کنند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->