آنتی بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از استاندارد جهانی تجویز می‌شود خراسان رضوی پیشرو در شناسایی و اهدای عضو در کشور | اهداکنندگان مرگ مغزی به ۳۲۴ بیمار نیازمند به عضو، زندگی دوباره بخشیدند تقریبا تمام افراد بالای ۶۵ سال مبتلا به آب مروارید می‌شوند آزمون تعیین رشته مجدد، برای کدام دانش‌آموزان برگزار می‌شود؟ کاهش نسبی دمای هوای برخی مناطق کشور از اواسط هفته آینده (۲ مرداد ۱۴۰۳) متن دقیق آیین‌نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان چیست؟ | واریز مبلغ ماهانه یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری و لشکری و صندوق فولاد انتقال زائران اربعین از شلمچه با ناوگان ایرانی امکان پذیر شد هوای کشور گرم‌تر می‌شود (یکم مرداد ۱۴۰۳) افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است
سرخط خبرها

تب کریمه کنگو در مشهد گزارش نشده است | ثبت ۱۱ مورد ابتلا در تربت جام

  • کد خبر: ۳۴۴۹۷
  • ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
تب کریمه کنگو در مشهد گزارش نشده است |  ثبت ۱۱ مورد ابتلا در تربت جام
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تب کریمه کنگو در مشهد گزارش نشده است.

جانقربان- دکتر حمیدرضا رحیمی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، افزود: انتقال این بیماری از طریق ذبح دام غیرمجاز انجام می‌شود که باتوجه‌به اقدامات دام‌پزشکی در مشهد این بیماری ویروسی در منطقه وجود ندارد.


وی اظهار کرد: تعداد افراد مبتلا به تب کریمه کنگو در تربت‌جام همچنان همان ۱۱ نفر است که باتوجه‌به ورود دام غیرمجاز از مرزهای مشترک این شهر، بیماری منتقل شده است.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این بیماری از طریق کنه منتقل می‌شود و باتوجه‌به اینکه دام‌های غیرمجاز به‌صورت زیرزمینی و غیرقانونی ذبح می‌شوند، بیماری منتقل می‌شود.


رحیمی افزود: تمام ذبح‌ها باید در کشتارگاه‌های رسمی انجام شود و مدت ۲۴ ساعت در سردخانه نگهداری شود تا برای مصرف‌کننده مشکلی ایجاد نکند.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با بیماری تب کریمه کنگو


وی اظهار کرد:بايد توجه كرد كه امعا و احشائ دام (شكمبه، روده و معده، كبد) و مغز بعلت تاخیر در ايجاد جمود نعشي بايد طبق ضوابط بهداشتي (نگهداری بیشتر از ۲۴ ساعت در سردخانه) مصرف شود.

 

رحیمی گفت: به شهروندان عزیز توصیه می‌شود گوشت را از مکان‌هایی که تأییدشده دام‌پزشکی هستند تهیه و از هرگونه ذبح غیرمجاز و مصرف دل و جگر تازه گوسفند که زمان لازم را در سردخانه نگذرانده است، خودداری کنند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->